fredag 30. desember 2011

onsdag 28. desember 2011

Valpefesten



Blir en ikke valpesjuk av dette skjønner ikke jeg :o)

Godt nytt år.

Ønsker alle som er innom bloggen min en riktig

Godt Nytt År!

Kommer sterkere tilbake med bloggingen min på nyåret.

mandag 26. desember 2011

Setersmør

Jeg lar meg ikke stoppe av at det ikke er setersmør å få tak i butikkene for tiden. Fant ut at jeg jammen meg skulle prøve å lage meg smør selv og det med stor suksess. Smøret ble utrolig godt.

Setersmør

1,5 l kremfløte
1 beger seterrømme (ikke lett)
10-14 ts salt (her må du smake deg til)

Hell alt sammen i en kjøkkenmaskin. La den jobbe til fløte og væske har skilt seg. Sil smøret gjennom et klede. Og du har deilig smør.



Lenge siden jeg har skrevet noe nå-

Nå er det jammen lenge siden jeg har oppdatert bloggen min. Til mitt forsvar så er det fordi jeg var bortreist de første 14 dagene i desember. Og når jeg kom hjem så ventet juleforberedelsene, ordne i huset, gaver, pynte etc. Alt måtte jo være klart til julaften når vi skulle være her i heimen da julen skulle feires hos oss i år. Jeg må nok ha vært snill jente i år for jeg fikk så masse fine ting :)
Noen stemningsbilder fra heimen min :)

Julekule som jeg har etter mine besteforeldre. Den er gammel og skjør og den betyr utrolig mye for meg.

Masse gaver som venter på å bli åpnet.

Litt kos må man jo unne seg når det er jul :o)


Klart til å sette seg til bords.

Romjulsdrøm - Maj Britt Andersen



Ønsker alle som er innom bloggen min en riktig God Romjul!

søndag 13. november 2011

Mikkel Rev

På gårsdagens fjelltur som jeg skrev om under her traff vi på Mikkel Rev. Den var så tillitsfull og lot oss knipse bilder av den. Her kommer et knippe bilder av den skjønne Mikkel Rev.







Gaustablikk

I går tenkte vi at det ikke ble noen tur da vi skulle handle gardiner og ny seng til soverommet. Men vi fikk tak i både gardiner og seng her hjemme og slapp turen til Notodden eller lenger. Så da fant vi ut at vi ville utnytte sola oppe på fjellet. Dro da til Gaustablikk og gikk tur der. Det var kaldt men godt likevel. Kan ikke dra til fjells uten speilreflekskameraet mitt og disse bildene ble tatt :o)

Snøkanonene går for fullt nå så slalomsesongen kan settes i gang.







onsdag 9. november 2011

Hobbyrommet jeg tideligere hadde var også et gjesterom i lys farge. Etter jeg hadde fjernet hyller , benkplatene mine etc så trengtes det sårt  å pusses opp. Så vi ble enige om å prøve en ny farge vi ikke har resten av huset. Vi valgte Pure Colour - Marrakesh. I dag var min snille pappa her og malte for oss. Jammen tok han ikke begge strøkene i dag. Takk for all hjelp Pappa!


Nå står det innflyttingsklart. Men først må vi få kjøpt oss ny seng og nye gardiner. Gjett om jeg gleder meg?


Satte inn igjen den gamle gjestesengen inntil videre. Men en får en viss inntrykk av fargen. Ble veldig fornøyd. Gleder meg til å flytte inn på nyrommet :o)

Ny hobbykrok.

I helgen fikk jeg det for meg at jeg må gjøre noe med hobbykroken min/gjesterommet. Bestandig rot og lite koselig for den som skulle ligge i gjestesengen.
Fant ut at nei, jeg instalerer meg ute i den lille gangen vår i 2 etage. Som sagt så gjort. I dag har jeg kommet meg i orden igjen i nykroken. Nå står det bare og venter på meg så jeg får inviet kroken min.
Vi har to kott i 2. etage som jeg nå tar i bruk til oppbevaring av utstyret mitt. 


Slik så det ut før vi satte i gang.
Begynner å ta form.




Kott 1

Kott 2

Kott 3

mandag 24. oktober 2011

Vierli

I går var det lørdag igjen og ingenting er som lørdagsturen våres til fjells. Vi havnet på Vierli i går og gikk rundt om kring i hyttefeltet der oppe og så på alle de flotte hyttene som er kommet til der. Er noe helt annet der nå mot den gangen vi hadde hytte i området for mange år tilbake. Vi avsluttet turen våres med en god middag på Vierli fjellstue.




Koser meg på tur.

Bursdagslag

I går stelte jeg til lag her hjemme. Min søster fylte år for noen dager siden og min samboer  seinere i okt.  Vi slår da bursdagene sammen og koser oss med god mat og drikke. I går hadde vi Indrefilet av okse og svin på menyen med masse deilig snadder ved siden av som fløtegratinerte poteter, pommes frites (til den som ville ha det), soppstuing, salat, kokte grønnsaker og bearnaisesaus.
Til dessert serverte vi Oreokake og kaffe.


Vi hadde en koselig kveld alle sammen. Får håpe det ikke er så lenge til neste lag.



tirsdag 11. oktober 2011

Fanakofte

Det tikket inn en mms på tlf min med bilde av den påbegynte Fanakofta som Ellen skal strikke til meg. Gjett om jeg gleder meg til hun er ferdig med den. Blir fin i lilla og offwhite ikke sant??

søndag 9. oktober 2011

Heimil

I Rauland sentrum har de en butikk jeg har forelsket meg i. Heimil. Her har de masse flotte ting til hus og hytte. Tok ikke bilder inne i butikken da det var så masse folk der når jeg var der. Fikk handlet litt til meg selv og til gaver til et par veninner.


Men tok noen bilder på utsiden av butikken. De har pyntet så fint der.






På tur til Totak i Rauland (Vinje)

I går ble det ingen topptur på meg og mannen. Men opp på fjellet og opp til sola måtte vi. Ble en tur til Rauland. Gikk tur langs Totak. Det er så fint der og bestandig et spesielt lys over vannet. Jeg lar bildene tale for seg.

Snødekte fjelltopper.

Bare måtte huske litt!




Koselig sti langs Totak.

Glitrende sol i vannet.



Kastet stein i vannet.


Myllarguttens grav.




Gaustatoppen sett fra Vinje.