søndag 13. mars 2011

Karbonade a' la Evje med min lille vri.

Her kommer det en ny oppskrift som jeg har med meg fra Evje. Disse karbonadene er utrolig gode. Og med min lille vri  settes  smaksløkene i gang også. Kan serveres til middag med ris el. poteter, salat og en sjysaus. Men de er også gode i grove hamburgerbrød med salat til.

Karbonader a' la Evje med min lille vri.

1/2 kg karbonadedeig
2 egg
2 ts buljong
1/2 ts pepper
50 g potetmel
1/2 dl vann
2 løk
en bit chili ( min lille vri)

Bland i buljong og pepper. Ha i eggene. Spe vekselsvis med potetmel og vann. Formes til store boller som klemmes flate i panna. Stekes. Tilsett finhakket løk  og chilli om det er ønskelig.
Denne oppskriften kan også brukes til kjøttkaker.


Karbonader servert med ris, salat og en sjysaus!

Ingrediensene til Karbonadene.
Finhakket løk og chilli!

Godgjør seg i panna.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar