onsdag 9. mai 2012

Gryte med mexicansk smak

Måtte en tur til Kongsberg etter jobben i går til en avtale jeg hadde. Og når jeg først var i byen tok jeg kontakt med en god veninne og spurte om vi ikke kunne møtes. Det kunne vi og det ble en runde i senteret i byen før vi dro hjem til henne og lagde mat. Fant en oppskrift i butikken og handlet inn til det. Ble en gryte med mexicansk smak. Den var sterk men god. 

Meksikansk gryte med kyllingfilet.
4-600 g kyllingfilet
1 paprika
1 løk
2 fedd hvitløk
1 chili
olje til steking
1 pose taco- eller fajitakrydder
1 boks hakkede tomater
1 boks bønner (dette sløyfet vi)
3 dl kyllingkraft eller buljong
salt og pepper

  1. Skjær kyllingfileten i strimler og paprika i biter. Hakk løk, hvitløk og chili.
  2. Brun kyllingfilet i olje en gryte. Ha i løk hvitløk, chili og paprika og stek videre i ca 3 min.
  3. Tilsett krydder, hakkede tomater og kraft. kok opp og la det koke i ca 20 min. Ha i avrente bønner, varm opp og smak til med salt og pepper.
  4. Serveres med en god basmatisris  og salat.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar