mandag 4. november 2013

Tenk at nå viser kalenderen november.....

Skjønner ikke hvor tiden har blitt av. Dette året har gått fort og mye har skjedd. Fremdeles er det litt av 2013 og enda mer kommer til å skje.

Denne helgen har jeg fått litt julestemning. Vi hadde bursdagsfeiring for min kjære samboer i går kveld. Serverte lettsaltet røkt lammelår, med raspeball og kålrotstappe til. Dette er en romjulsrett for oss her i huset. Når roen senket seg og gjestene dro hjem til sitt og jeg slappet av og ventet på at oppvaskmaskina skulle bli ferdig så jeg kunne gå og legge meg begynte snøen å lave ned. Da kom julestemninga mi frem. Er veldig julete av meg. Er nok ikke for ingenting at jeg blir kaldt Julejanne av min kjære :o)


Høstlig borddekking for høst"barnet"

Måtte jo lage bursdagskort til min kjære. Og slik ble det .

Sist onsdag var det åpning av solspeilet som har florert i all verdens media den siste tiden. Jeg, måtte jo overvære dette. Ikke vær dag vi får satt Rjukan på kartet på denne måten. Har du ikke hørt om solspeilet kan du lese litt om det her .
 
Har jo alltid mobiltlf min med meg overalt så tok noen få bilder av begivenheten. Ved at jeg står bak senen er det ikke akkurat beste stedet og stå for å få de beste bildene. Men noen ble det da.

Speilet sett fra torget.

Rjukans store sønn Jørn Lande kom og opptrådte med et par sanger under åpningen.


ca. 5 min. forsinket skinte sola endelig på torget under åpningen mens Jørn Lande sang.


Ha en fin dag!
 
Klem fra Janne

1 kommentar:

  1. Så koselig du har gjort for din kjære Janne! Nydelig høstbord, og maten smakte sikkert like nydelig!! :) November allerede ja, det er utrolig hvos fort tiden flyr!! Ønsker deg en fin uke! Klem

    SvarSlett