fredag 13. juli 2012

På tur til Nord Norge. Del 1


I og med at foreldrene mine netopp er kommet hjem fra bobiltur i nord Norge og jeg har sett på bildene deres måtte jeg bare se på mine egne bilder fra en tur min samboer og jeg hadde for noen år siden. Synes det er så dumt å bare gjemme de i en ekstern hardisk. Deler herved med dere bildene fra turen våres 2006. Nord Norge er  fantastisk flott, og jeg må bare få anledning til en rundtur med bil/bobil igjen. På denne turen hadde vi rigget bilen med  madrasser så vi lå i bilen for det meste på campingplasser. Noen steder la vi oss inn på flotte hoteller.

Geiranger - Utsikt fra Dalsnibben.




Fareskilt i Trollstien.


Møre og Romsdal

Starten på Atlanterhavsveien.

Endelig Nord Norge.



Noen av de MANGE varder ved Polarsirkelen.


Et sjenert troll som koser seg med øl ved Polarsirkelen.


Når vi hadde tatt av E6 og videre mot Brønnøysund fant vi dette vannet med alle de flotte vannlinjer. Simpelthen elsker de blomstene. Er de ikke vakre??

Brønnøysund Camping - eller hva det nå het. Her leide vi oss inn i hytte og tenkte vi skulle sove i god seng. Men enden på visa var at vi i løpet av natta krabbet ut i bilen og sov der, da ingen av oss klarte og sove i de vonde sengene :S

Litt mat må vi jo også ha.

Hurtigruta seilte så fint forbi oss.

Sagnet om Torghatten.

På vei opp til hullet i Torghatten.

Pust i bakken og nyter utsikten over Brønnøysund.

Brønnøysund langt der borte.

Hans Olav nyter utsikten.

Her legger jeg i vei gjennom hullet.


Hullet i Torghatten.

Nydelig utsikt fra den andre siden av hullet.

Jeg nyter den flotte utsikten.

Svartisen.

Svartisen.

Svartisen.

Svartisen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar